söndag 15 maj 2011

Oh, that's lovely.

Så, hur har jag underhållit mig idag? Jo, jag har gjort ca 23832482355 olika test på internet om depression och psykiska sjukdomar. Kul att alla anser att jag antingen har Borderline eller/och "Social Anxiety" (Vet inte hur man på bästa sätt översätter det till svenska, sry).
Alla anser även att jag är deprimerad. Ah, nä som sagt. KUL.
Sen vet jag att man inte ska lita för mycket på testen, eftersom dem inte helt motsvarar en diagnos från en läkare.. men ah. Svårt att inte få lite ångest över resultaten.
Här ett exempel på ett testresultat jag fick när jag gjorde ett test om psykiska sjukdomar här.
(Btw, sjukdomarna nedanför är länkar till en sida med info, om någon är nyfiken på dem.)

DisorderRating
Paranoid:High
Schizoid:Low
Schizotypal:High
Antisocial:High
Borderline:Very High
Histrionic:Moderate
Narcissistic:Low
Avoidant:Very High
Dependent:High
Obsessive-Compulsive:High

Vet inte vad man ska tro. Att jag skulle vara borderline känns.. konstigt. Berny Pålsson (författaren av Vingklippt Ängel) var ju diagnosticerad med det ett tag, innan hon blev omdiagnosticerad till shizofren. Inte för att jag är diagnosticerad med någonting, men som sagt så anser 23832482355 test att jag kan vara det. Visst stämmer några symptom in på mig, men absolut inte alla. Tror inte det är någon risk att jag har det, faktiskt.
Dock anser jag att "avodiant"/"Social Anxiety" passar in på mig väldigt bra. För bra.

Osminkad chey med tekopp+filt
Men aja. Skit samma, saker och ting löser sig.
Men vad har jag gjort idag dåe?
I förmiddags hjälpte jag mamma och pappa i trädgården, klippte ner alla buskar och liknande på ett berg. Det tog två timmar av nonstop arbete, 300 pengar. Så värt, för det var faktiskt kul. Och ett bra sätt att få ut lite frustrationer! ;)
Så nu har jag arbetat ihop exakt 1000 kr inför sommaren. Känns väldigt, väldigt bra. Vill helst ha mer, men det ska nog gå att ordna!

Annars har jag legat i min säng och lyssnat på Nine Inch Nails och druckit te hela dagen. Jag har gjort en kort spellista med några underbara NIN låtar, här är en länk till listan (spotify)
Jag har inte kunnat plugga någonting under hela helgen, motivationen är äckligt låg. Synd, men jag har knappt ork, motivation eller koncentrationsförmåga att ens läsa fanfics. And that's just weird. Sofia har tipsat mig om en Frikey, som är riktigt, riktigt bra och jag vill läsa den. Men svårt att koncentrera sig just nu. Beror antagligen på att jag sovit dåligt, drömde att jag läste på Nike's blogg att Bert McCracken (The Used) dött av en överdos. Vaknade i ren panikångest och visste inte om det var sant eller inte. Drömmen var så verklig. Så jag letade igenom hela twitter efter någon info, men hittade ingenting. Men då var jag så vaken så jag kunde inte somna om /fail.

And, yeah. Jag hittade denna videon när jag letade upp en bild på Bert och jag valde att ha denna videon.. för a. Band dudes kissing is the best thing ever. Bert är snubben till vänster. Quinn är killen med det sjukt söta leendet till höger. GHAWD I'm fangirling so hard right now.


2 kommentarer:

  1. Ihh söta!
    Åh fy vad hemsk dröm! Jag förstod att du hade panik ett tag.
    Och du, tro inte på allt från internet, själv tror jag att tester är rena skitsaker, de stämmer som sagt inte!
    Om du verkligen vill kolla upp det gör det hos en doktor :)
    Av vad jag har upplevt av dig verkar du väldigt positiv och glad! <3
    och jo jag skriver nerifrån och upp, vet inte varför men gör ofta så när jag svara på saker ;P
    // Emelie

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag saknar the Used. Måste börja lyssna på dom ordentligt igen (tog en paus när en tjej på min skola sa att det var en skam för musikvärlden att jag lyssnade på dom -.-)

    Jag blir så glad att du gillar FOAL (vet inte varför egentligen, har ju inte med mig att göra).

    Jag har också gjort en miljard såna tester och får typ alltid att jag har borderline personality disorder (eller vad det nu kallas). I varje jävla test. Men det är inget jag väljer att hänga upp mig på, säger internet att det är så får det vara så men det påverkar mig inte. Plus att borderline är en bullshit diagnos enligt mig, började känna så efter att jag sett Girl, Interrupted för 8e gången (sjukt bästig film!!) och läst boken (sjukt svår att fatta, haha)

    Jag hoppas du inte tar åt dig för mycket av dom där testerna för precis som Emelie så tycker jag också att du verkar positiv och glad. Alla blir deppiga ibland, det betyder inte att det är något fel på dom <3

    SvaraRadera