lördag 7 maj 2011

When you want more than you can afford.

Jag har alltid haft ett problem med att ständigt vilja ha.
Jag vill ha, jag vill ha, jag vill ha. Ofta förnekar jag det, men jag är kanske lite bortskämd trots allt?
Inte för att jag får allt jag pekar på, tvärt om. Mina föräldrar har gjort ett bra jobb med att inte skämma bort mig. Så det är nog mer så att jag skämmer bort mig själv.
Jag kämpar för att få ihop pengarna och sedan köper jag. Spelar ingen roll hur mycket det kostar.
Ska jag ha så ska jag.
Till exempel har jag i mina dar köpt en iPod Touch för 3500. En digitalkamera för 5500 (som jag för övrigt ska sälja, 3000 och i nyskick). En systemkamera för 14 000. Svindyra ridläger, nya telefoner, konsertbiljetter, nya kläder, osv osv osv.
Jag är så trött på att alltid ha detta begär att köpa.
Nu vill jag ha en iPad 2. Trots att jag mycket väl vet att jag står utan sommarjobb eller andra sätt att få ihop pengar. Jag kommer inte ens få studiebidrag under sommaren.
Jag har 125 kr. I 20 dar ska jag leva på 125kr. Det är knappt två fika. Inte ens tre paket cigg.
Räcker precis till en tröja, om den är billig. Typ, HM.                                                               Random bild jao!

Frågan är om jag ens får mer pengar av CSN den här terminen. Jag är faktiskt sjukt osäker. Så, betyder det att jag ska leva på 125 kr hela sommarlovet?
Får ju förfan ångest.
Idag har jag dock lyckats kämpa ihop 350kr, genom att storstäda köket (det var vidrigt) och klippa gräsmattan, så jag kommer iallafall inte missa MCRmy meet-upen i STHLM i sommar.

Jag ser fram emot det så sjukt mycket. Kan knappt förstå hur det ens är möjligt att alla fans till ett band är så underbara människor. Men det är något med MCRmy.. tror alla har en viss förståelse för varandra, och det drar oss samman på något sätt. Som en magnet.
HAHA, overdramatic, men det är ändå sant på något sätt.
Det känns konstigt att ha vänner som gillar (älskar/är besatta av/whoop) My Chemical Romance. Jag har alltid varit lite ensam om dem. Men vet ni, det känns sjukt bra. Att ha människor att dela sin kärlek med. Människor som inte suckar så fort man i förbifarten råkar nämna bandet (Okej, det kanske inte är så illa, men ibland har det kännts/känns det så).
Jag är verkligen glad att vi har funnit varandra.

Anyways.. som jag skrev förut, jag är lite besatt av tanken på att köpa en iPad 2. Jag älskar teknologi. Eller, jag älskar och hatar den på samma gång. Jag älskar den för att den är underbar. Jag hatar den för att den aldrig tycks vilja samarbeta med mig, haha!


Dagens i-landsproblem; Tekniken älskar mig inte tillbaka.
Men ah, nä jag ska köpa en..  Om jag får ett sommarjobb, eller vinner på lotto.
Det kanske är något att satsa på endå! Att vinna på lotto, det skulle ju vara hur smidigt som helst. Synd att chanserna på det är så små.

Men aja, nu äre dags för grillad kyckling och senare New Moon, eller vad filmen heter. Andra Twilight filmen. Pappa gillade första, han vill se vad som händer. I don't mind :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dagens foto

You can run away with me anytime you want
Terrified of what I’d be as a kid from what I’ve seen;                                                                     Bilden är tagen och redigerad av mig!
Every single day when people try and put the pieces back together,
Just to smash them down
Turn my headphones up real loud..
I think I need them now, 'cause you stop the noise.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




1 kommentar:

  1. Det är så för mig, ifall jag säger något om MCR så orkar de inte lyssna, typ! Det händer till och med att jag blir avbruten om jag bara nämner deras namn. Synd att jag troligtvis missar MCRmy träffen, hoppas nästan att jag INTE får ett sommarjobb bara för det :]

    SvaraRadera